maanantai 7. tammikuuta 2019

Maanantai 7.1.2019

1.tunti
RUOTSI 9A
Kahdeksan tuntia ruotsia jäljellä peruskoulussa! Loppuajan ohjelmaa. Ensi viikolla koe, koealue Wilmassa: kpl 5 ja 6 sanastoa, infinitiivi att-sanan kanssa ja ilman sitä, s-passiivi. Keskustelua joululomasta kavereiden kanssa på svenska. Luettiin hiljaa itsekseen kpl 6 sanasto. Teht. 1b s. 107. Ympäristösanojen läpikäyntiä kolmella eri tavalla: suom. sanoihin ruots. lappuja, ruots. lappujen sanominen suomeksi ja suom. sanojen kirjoittaminen ruotsiksi. Så ska det låta x 2. Kpl 6:n kuunteleminen. Teht. 2 s. 107.

Ja läksyksi tuli: teht. 2 s. 107

2.tunti
RUOTSI 7G
Vad gjorde alla under jullovet - cirkelövning. Vi limmade substantivlappar i häftet. Deklinationer, obestämda/bestämda former osv. Pluraländelsesång: -or -orna, -ar -arna, -er -erna, -n -na, ingenting -en! Muntliga övningar. Sommarkollo avsnitt 3 till slut och avsnitt 4 https://arenan.yle.fi/1-3535017 så att du samtidigt hittar 10 substantiv som du ser/hör i programmet. Skriv dem i häftet och skriv också alla former!

Ja läksyksi tuli: gör färdigt dina 10 substantiv + böjningar (obs! kom ihåg att kolla nånstans hur de böjs, du får inte bara gissa), och lär dig utantill tabellen!!! Kom också ihåg att returnera ditt brev i Classroom, om du inte har gjort det ännu - det här är en jättegammal uppgift.

3.tunti
SAKSA 7
Kerrattiin akkusatiiviprepositiot, persoonapronominien akkusatiivimuodot ja substantiivin akkusatiivimuodot. Kerrattiin kaupunkisanasto kpl 5A:sta. Kuunneltiin kpl 5B. Luettiin se läpi pareittain. Suull. teht. s. 46-47. Teht. 1 s. 63 yhdessä suullisesti. Es gibt -rakenne s. 63-64. Teht. 3ab, 4ab, 5ab...

Ja läksyksi tuli: teht. 4ab s. 65

4.tunti
RUOTSI 8D
Uusi luokka, uudet istumapaikat. Kirjoitettiin vihkoon järjestysluvuista, kuukausista ja päivämäärän ilmaisemisesta. Kahoot kuukausista. Päivämääristä sanelu. Suullista harjoittelua leipäpussinsulkijoiden kanssa! Tabletkoulusta kpl 5.1, teht. 2.

Ja läksyksi tuli: kahden viikon päästä kirjallinen kuulustelu tästä. Tabletkoulun kpl 5.1, teht. 2 loppuun.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti