Hanna G koulutus- ja suunnittelupäivässä, sijaisena Lasse. En tiedä tarkkaan, mitä ehditte tehdä, mutta tässä on mitä oli suunnitelmissa.
1.tunti
RUOTSI 9A
Aluksi tehdään koulujuttuja, mutta klo 8.25 maissa jätetään takit naulakkoon ja reput luokkaan ja tullaan yhtenä ryhmänä Sydämeen, jossa klo 8.30 on vierailija. Ovat olleet juuri tetissä, eli ovat varmaan aika pihalla. Aiheena on omasta TET-jaksosta kertominen. Pöydällä on pino papereita, joissa apukysymyksiä: Var jobbade du? Var låg arbetsplatsen? Jne. Voisivat yrittää keskustella sen paperin avulla.
2.tunti
SAKSA 7
Annan läksyleimat ensi kerralla. Lukekaa huolella läpi kohta 9 s. 38 ja miettikää yhdessä pöytäkavereiden kanssa vastauksia. Teht. 10, 11a s. 39, teht. 12 s. 40 samoin ajatuksella. Voitte pelata välillä taputusleikkiä tai murhaajaa, oppilaat tietävät :)
Luetunymmärtämisen kpl 3L tekstikirjasta ja työkirjasta, työkirja s. 43-45. Anna joku läksy, esim. 3a s. 45.
4.tunti
RUOTSI 8AB
Eka ruotsin tunti kevään jälkeen. Vihkot ja kirjat. Huom. kirjoihin ei saa kirjoittaa mitään. Kaikki tehtävät tehdään driveen ja/tai vihkoon. Itsearviointi s. 9. Voit esim. ottaa valokuvan ja merkitä siihen valokuvaan sitten mielipiteesi.
Voitte esim. pelata hirsipuuta jossain välissä. Voit myös kysellä heiltä ruotsiksi nimeä, missä päin Sipoota asuu, mikä on harrastus, tykkääkö koirista vai kissoista tms. :)
Piirtäkää tankekarta taululle s. 10: Helsingin paikkoja suomeksi tai ruotsiksi. Yrittäkää miettiä suomenkieliset ruotsiksi. Teht. 1 s. 10. Kappaleen sanasto työkirjan takaa s. 264 alkaen. Kpl 1 s. 10-11 tekstikirjassa. Yrittäkää selvittää mitä kappale olisi suomeksi, sanaston avulla, suullisesti. Läksyksi teht. 2a s. 11. Jos ette ehdi niin pitkälle, niin anna joku toinen läksy, esim. käännä eka kappale tekstistä 1 vihkoon/driveen.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti