torstai 24. lokakuuta 2019

Torstai 24.10.2019

2.tunti
RUOTSI 7G
Läxstämplar. Era egna teorier om vad som kommer att hända i Sommarkollo. Avsnitt 3 av Sommarkollo. Samtidigt fick ni följa någon av huvudpersonerna och skriva ner känslor mm. som ni såg där. Stafett med kort för känslo- och vänskapsfärdigheter. Känslornas pariserhjul -affisch. Ni fick skriva i häftet någon av "hytterna" i pariserhjulet. Avsnitt 4 av Sommarkollo.

Ja läksyksi tuli: översätt dina ord till finska och skriv nånting om var du såg de där känslorna i Sommarkollo

3.tunti
SAKSA 9 JVÄ sijaisena
Koe siirretty marraskuulle. Koealueesta myöhemmin.
Käykää tekemässä formatiivinen arvio. Läksynä oli: teht. 9 s. 39. Läksyleimat. Sitten itsenäisesti ja/tai parin kanssa: lukekaa ajatuksella (ääneen) s. 41-42, täydentäkää (vihkoon), lukekaa myös s. 43 wenn/als. Tehkää teht. 15ab s. 43, 16a s. 44, 17 s. 44, 18 s. 45, 19 s. 45. Sitten lukukappale 3L tekstikirjasta s. 26-27, sanasto s. 28, tehtävät työkirjassa s. 48-50.

4.tunti
RUOTSI 7AB MMU sijaisena
Läksynä oli s. 15 itsearviointi ja s. 16 miellekartta, kumpikin vihkoon. Läksyleimat. Pyydä oppilaita vertailemaan pöydissä miellekarttojaan. Sitten mennään eka kertaa kappaleeseen. Tässä ohje, tehkää niin pitkälle kuin ehditte.

Työkirjan takana on kappalekohtainen sanasto s. 215-217. Mun oppikirjassa on merkitty siihen mitkä sanat ovat miltäkin riviltä. Käske oppilaiden kopioida sun kirjan merkinnät niistä rivinumeroinneista omaan kirjaansa. Tällä lailla heidän on helpompi löytää oikea kohta. Sen jälkeen käske oppilaat pareittain lukemaan vuorotellen ääneen sanaston sanoja niin, että pitävät samalla vaikka viivotinta siinä rivillä. Toinen lukee ruotsiksi ensimmäisen muodon (mutta ei muita muotoja), kumpikin katsoo silmillään mitä se on suomeksi. Sen takia näin, että jos kaikki muodot luettaisiin, menisi ikä ja terveys. Sanat siis luetaan ensin ja sen jälkeen mennään itse kappaleeseen. Kpl 1 on tekstikirjassa s. 10-11. Kannattaa pitää samalla auki sitä työkirjan sanastoa. Kuunnelkaa kpl 1 ensin cd:ltä, joka on vihreässä ämpärissä ikkunalaudalla. Cd-soitin on myös ikkunalaudalla. Sitten pareittain: lukekaa kpl 1 lause kerrallaan ja suomentakaa suullisesti työkirjan sanaston avulla. Sitten tehtäviä vihkoon: teht. 1 s. 16-17, 3abcd s. 18.

Ja läksyksi tuli: teht. 4 s. 18, teht. 5 s. 19

5.tunti
SAKSA 7 MMU
Käykää tekemässä formatiivinen arvio.

Läksynä oli teht. 1 ja 2 s. 17. Läksyleimat. Tarkistakaa. Ristikon voi vaikka heijastaa taululle ja käyvät täydentämässä siihen. Sitten kpl 2B:n lukeminen sormet korvissa, viimeksi tehtiin niin, eli kuulevat hyvin itsensä mutta eivät muita oppilaita. Lukekaa siis kpl 2B ja sitten pareittain suull. teht. s. 14-15 tekstikirjan sivun alareunasta. Viime kerralla oli puhe sanaluokista ja nyt vielä kerrataan s. 18 teht. 4. Sitten teht. 5 jonka ohje kannattaa lukea huolella. Saako oppilas menemään ruudukon läpi? Sitten pareittain tai itsenäisesti HUOLELLISESTI lukien verbin taivutusta s. 19-21 joka kohta huolellisesti lukien ja vihkoon täydentäen. Kyse on siis verbin preesenstaivutuksesta. Myös s. 22, epäsäännöllisten verbien preesens 1. Tarkistakaa.

Ja läksyksi tuli: teht. 8 s. 23




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti