Hanna G Saksassa oppilaiden kanssa. Sillä aikaa sijaisia ja suurin piirtein tällaista ohjelmaa oli suunnitteilla:
pe 29.3.
1.tunti
RUOTSI 9G
Earth Hour huomenna, sen kunniaksi vähän ilmastojuttua. Katsokaa Greta Thunbergin TEDtalk: https://www.youtube.com/watch?v=EAmmUIEsN9A&t=154s. Sitten ruotsinkielinen radio-ohjelma https://svenska.yle.fi/artikel/2019/01/26/nagon-maste-gora-nagonting-och-da-far-val-den-nagon-vara-jag-da-sager-16-ariga - huom. ohjelma löytyy ihan artikkelin lopusta, joudut scrollaamaan. Kun kuuntelette, voit pitää esillä sitä tekstiä, koska käsittääkseni siinä on samat asiat mutta tekstimuodossa. Käske oppilaat tekemään muistiinpanoja samalla. Lopuksi kirjoittavat vähintään 7 lausetta Greta Thunbergiin liittyen, vihkoon.
2.tunti
RUOTSI 8G
Earth Hour: noin 15 min tunnin alusta menee siihen, että joka luokassa pelataan englanninkielinen Earth Hour Kahoot ja vihreälippulaiset käyvät pitämässä 2 min infon asiasta. Koulussa on osassa tiloja valot poissa 9.45-10.45 ja toivoisimme, että sammuttaisitte valot myös luokissa ja mahdollisuuksien mukaan olisitte ilman videotykkejä ja tietokoneita sekä puhelimia.
Voitte tämän jälkeen pelata ruotsiksi Twisteriä tai Aliasta tai jos oppilailla on joku leikki tai peli (ruotsiksi). Oven vieressä olevan lavuaarin alla olevassa kaapissa on ruotsinkielisiä Aku Ankkoja. Voitte siis chillata, mutta valot pitää olla poissa 🙂
3.tunti
RUOTSI 8D
Saatte tehdä Tabletkoulun tekemättömiä tehtäviä ja pelata Twisteriä tms. Voitte myös halutessanne katsoa uusia Muumeja: https://arenan.yle.fi/1-4583751 ruotsiksi ja tekstitys ruotsiksi.
4.tunti
RUOTSI 7A
Harjoitusmonisteen tekemistä koetta varten. Oppilaat saivat läksyksi tehdä yhden (minkä vain) tehtävän. Anna läksyleimat, leimat ovat ikkunalaudalla. Oppilailla pitäisi olla harjoitusmoniste mukanaan. Jos jollain ei ole, niin ylimääräisiä kopioita on mun luokassa. Oikeat vastaukset olen jakanut Google Classroomissa. Oikeita vastauksia saa toki mennä katsomaan sitten kun tehtävät on tehty... Jos aikaa jollekin oppilaalle jää, voivat vaikka opetella sanoja ulkoa.
Ma 1.4.
2.tunti
RUOTSI 7G
Tämä on näiden viimeinen ruotsin tunti. He ovat tehneet Driveen omat pienet "kotisivut" jollekin ruotsalaiselle kaupungille. Olen jakanut sulle sen kansion, se on nimeltään 7G 2018-19 tms. Läksynä heillä tällä kertaa oli keksiä viisi kysymystä omasta kaupungistaan. Ensimmäisenä heidän pitäisi mennä kirjoittamaan ne omat viisi kysymystään tuonne kansioon. Pitää vastata 40 kysymykseen.
Oppilaiden pitää jättää vihkonsa tunnin lopussa mulle tarkistettavaksi.
3.tunti
RUOTSI 8AB
Osa on tetissä. Teette samaa mitä muut tekivät viikko aiemmin. Liimataan vihkoon substantiivin taivutustaulukko. Käydään läpi työkirjan s. 59- yhdessä. Classroomiin substantiivin taivutuksesta tehtävä, sen jälkeen toinen tehtävä, johon sai itse valita substantiivit kiinnostuksen mukaan esim. sanakirjoja apuna käyttäen. Kannattaa rohkaista oppilaita selailemaan kirjoja. Kirjoitetaan adjektiivin taivutuksesta vihkoon.
Anna läksyksi: tee Classroomiin molemmat substantiivitehtävät
5.tunti
SAKSA 7
Läksyksi tuli teht. 1 kpl 9B. Anna läksyleimat, leimat löytyvät ikkunalaudalta. Tehkää kappaleen tehtäviä omaan tahtiin. Voitte jossain kohtaa tanssia vaikka Waka waka -tanssin Youtubesta tai jonkin muun oppilaiden ehdotuksen mukaan tai katsoa vaikka saksankielisen musavideon. Sopikaa yhdessä joku läksy, 1-2 tehtävää.
Ti 2.4.
2.tunti
RUOTSI 7A
Koe. Jos aikaa jää, voitte katsoa Yle Areenasta uusia Muumeja: https://arenan.yle.fi/1-4583751 ruotsiksi ja tekstitys ruotsiksi.
3.tunti
RUOTSI 7C
Koe. Jos aikaa jää, voitte katsoa Yle Areenasta uusia Muumeja: https://arenan.yle.fi/1-4583751 ruotsiksi ja tekstitys ruotsiksi.
4.tunti
RUOTSI 7E
Koe. Jos aikaa jää, voitte katsoa Yle Areenasta uusia Muumeja: https://arenan.yle.fi/1-4583751 ruotsiksi ja tekstitys ruotsiksi.
5.tunti
SAKSA 8
Viime kerralla me vain katsottiin joku ohjelma. Saatte siis nytkin katsoa. https://areena.yle.fi/1-3918668 Joku random rikosjuttu.
Ke 3.4.
2.tunti
RUOTSI 7D
Koe. Jos aikaa jää, voitte katsoa Yle Areenasta uusia Muumeja: https://arenan.yle.fi/1-4583751 ruotsiksi ja tekstitys ruotsiksi.
To 4.4.
1.tunti
RUOTSI 8AB
Nyckel 8. Mä annan läksyleimat myöhemmin, näen Classroomista ovatko tehneet. Jos jollain ei ole substantiivin taivutuksen monistetta liimattuna vihkoon, voi liimata nyt. Sitten kerratkaa vielä s. 59 työkirjasta. Teht. 12 s. 60, kehota tekemään siistiin taulukkomuotoon koneelle tai vihkoon. Teht. 13 s. 60-61. Muistuta katsomaan s. 59, mitä poikkeuksia oli (esim. omistusmuodon jälkeen lyhyt muoto). Adjektiivin taivutuksen kertaus, käske katsomaan vihkosta miten se meni. Classroomissa tehtävä adjektiivin taivutuksesta. Anna läksyksi tehdä teht. 13 loppuun ja se adjektiivin taivutuksen tehtävä.
3.tunti
RUOTSI 9G
Ovat edellisellä kerralla katsoneet ruotsalaisen Greta Thunbergin TEDtalkin ja kuunnelleet hänen haastattelunsa. Pyydä heitä kertomaan siitä. Voitte sitten pelata ruotsiksi Twisteriä ja Aliasta (ikkunalaudalla) tai jotain muuta ruotsinkielistä leikkiä tai peliä tai katsoa uusia Muumeja ruotsiksi https://arenan.yle.fi/1-4583751 ja tekstitys ruotsiksi.
Pe 5.4.
1.tunti
RUOTSI 8AB
Saatte tehdä edellisen päivän asioita, jos jotain jäi kesken. Muuten voitte pelata Twisteriä tms. Voitte myös halutessanne katsoa uusia Muumeja: https://arenan.yle.fi/1-4583751 ruotsiksi ja tekstitys ruotsiksi.
sunnuntai 7. huhtikuuta 2019
Perjantai 29.3. - perjantai 5.4.2019
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti