HG poissa, sijaisia
ke 24.4.2019
1.tunti
RUOTSI 8D
Oppilailla oli viimeksi koe. Nyt jatketaan Tabletkoulun kanssa. Parin kanssa tai itsekseen Tabletkoulun kohta 8 Resfoton, vykort och hälsningar. Huom. tätä ei voi merkitä tehtäväksi, vaan pitää itse mennä sisällysluetteloon ja sieltä 8. Se on tärkeää lämmittelyä myöhempiä tehtäviä varten, jotka pitää tehdä siinä järjestyksessä kun ne tähän laitan.
Eli ensin kohta 8. Sitten tehtäviä, jotka olen merkinnyt: kohdasta 8 teht. 1 Tabletkouluun ja teht. 2 vihkoon. Värejä löytyy ikkunalaudalta, jos joku haluaa piirtää hienon kortin.
Sitten: Tabletkoulu 8.1 Perfekti: lue alkuosio huolella ja tee mitä siinä käsketään tehdä (alleviivaa jne.). Lue myös vihreästä palkista perfektin muodostamisesta. Huom. tämä on myös se kohta, josta pääset myöhemmin tehtäviä tehdessäsi tsekkaamaan kielioppisäännöt. Voit myös käyttää vihkoon liimattua verbitaulukkoa! Sitten tehtäviä kohdasta 8.1, huom. a-kohdat ovat omaa tuottamista, ne voit hypätä yli tai tehdä ne myöhemmin.
Ja läksyksi tuli: sijainen merkitsi Wilmaan
3.tunti
RUOTSI 8AB
En tiedä tarkkaan, mitä tekivät viime kerralla sijaisen kanssa. Jos saivat jotain läksyä, sano että annan ensi kerralla läksyleimat ja tarkistan läksyt. Kirja Nyckel 8.
Virittelyä teemaan ystävyys: opettajanpöydällä on valokuvakorttipakka (Opocoaching), jossa kuvakorttien toisella puolella on vahvuuksia suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Tehtävänä on poimia hyvälle ystävälle tärkeitä ominaisuuksia noista korteista, tehtävänkirjan s. 80 ohjeistetaan tekemään mindmap, tehdään vihkoon.
Tämän jälkeen kpl 6:n kimppuun. Käske etsimään työkirjan takaa kappaleen sanasto, sitten kappaleen kimppuun. Itsekseen tai kaverin kanssa tekstin lukeminen + suullisesti kääntäminen, samalla teht. 1 s. 80, 3 s. 82, 4 s. 83, 5 s. 84.
4.-5.tunti
SAKSA 9
Koe.
Kokeen jälkeen saavat tehdä asioita saksalaisten vieraiden saapumista varten. Laitoin siitä heille suoraan ohjeistusta.
Perjantai 26.4.2019
1.tunti
RUOTSI 8AB
En ole varma, mitä viimeksi on tehty sijaisen kanssa, kpl 6:n tehtäviä 1, 3, 4, 5 kirjasta Nyckel 8 ja kpl 6:n kääntämistä yms. Kuunteluteht. 7 s. 85, cd-soitin ikkunalaudalla, cd vihreässä ämpärissä ikkunalaudalla. Kuunnelkaa vaikka kaksi kertaa, toisella kerralla luovasti taukoja. Jos ei onnistu, niin ei voi mitään.
Sitten sin, sitt, sina: lue ÄÄNEEN ja AJATUKSELLA kaverin kanssa s. 87-88. Sitten teht. 10, 11, 12. Sitten taas lukekaa ääneen ja ajatuksella omistussanat (tämä on kertausta) s. 90 ja sitten teht. 13. Anna jotain läksyksi.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti