sunnuntai 15. joulukuuta 2019

Perjantai 13.12.2019

HG poissa, sijaisia

1.tunti
RUOTSI 9CD

Lue kpl 4 ääneen kaverin kanssa ja suomenna suullisesti. Tämä on kertausta. Sitten kpl 4:n tehtäviä omaan tahtiin, osan olet jo ehkä tehnyt: s. 78 alkaen: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9ab, 10, 11, 12, 13, 14. Jos aikaa jää, lue tekstikirjasta Hennes Reykjavik ja Hennes Island ja tee teht. s. 94-95.

Ja läksyksi tuli: teht. 13+14 s. 85-86

2.tunti
SAKSA 9

Lue kpl 6L tekstikirjasta ja tee siihen liittyvät tehtävät työkirjasta. Sen jälkeen 20 min Twisteriä saksaksi. Sitten taas hommia: lue kaverin kanssa kpl 7B ääneen ja kääntäkää suullisesti suomeksi. Sitten tehtäväkirjasta teht. 1, 2, 3, 4, 5.

Ja läksyksi tuli: teht. 7 s. 106

3.tunti
SAKSA 7

Läksyleimat. Kpl 5A, kuunnelkaa cd:ltä ja tehkää tekstikirjan suulliset harjoitukset siihen liittyen. On harjoiteltu niitä kaupunkisanoja aika paljon tänään. Sitten kpl 5B: kuunnelkaa, sitten vaikka lukevat pareittain ja samalla kääntävät suullisesti. Sitten samaten tekstikirjasta kpl 5B sivun alalaidasta suullisia tehtäviä parin kanssa. Sitten kirjasta tehtäviä s. 63 alkaen: 1, 3, 4.

Ja läksyksi tuli: ota selvää Saksan osavaltioiden nimistä, pitää kirjoittaa vihkoon. Yksi leima jos kirjoittaa vain suomeksi tai vain saksaksi, kaksi leimaa jos kirjoittaa molemmilla kielillä.


4.tunti
RUOTSI 8AB

Läksyleimat: mahdollisuus saada kaksi läksyleimaa. Eka leima: ekan kerran läksy eli teht. 5, 7, 8, 9; toka leima: kirjoita vihkoon numerotavoite ja kolme asiaa, miten aiot siihen päästä. Käykää tämä läpi vaikka sillä lailla, että annat jokaiselle verhon takaa kolme post it -lappua, kirjoittavat yhden asian per lappu, sitten tuovat sinulle, sä ryhmittelet ne sitten taululle niin näette suosituimmat. Jotain sellaista keskustelua. Sitten jostain kirjan alusta voisivat tehdä (vihkoon) sellaisen alkufiilikset-kyselyn. Sitten Wilmaan formatiivinen arviointi.

Jaa sitten tämä linkki kaikille jotenkin https://www.youtube.com/watch?v=e0XHJQT1Kts, itse löysin sen etsimällä Youtubessa. Tai sitten tämä: https://www.youtube.com/watch?v=iOPBPeJjCOU. Voivat valita kumman haluavat katsoa. Pyydä oppilaita katsomaan itsekseen tai parin kanssa tuo video, pysäyttelemään välillä, tarkoituksena tehdä hienot muistiinpanot kaikista ruumiinosista! Voivat vaikka kääntää vihkon ja tehdä koko aukeamalle joku ukkelin kuva ja siihen sitten merkitä kaikki ruumiinosat. Voivat toki sitten täydentää muiden lähteiden avulla ja etsiä niitäkin sanoja, joita ei tässä ollut. Takavasemmalla löytyy pieniä sanakirjoja, joista voi vaikka etsiä kaikki jänniä sanoja 😄

Ja läksyksi tuli: teht. 7 s. 29, vihkoon

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti