maanantai 12. huhtikuuta 2010

Maanantai 12.4.2010

1.tunti
RUK7G
Egna föredrag och feedback. Filmen Bäst i Sverige. Diskussion.

Ja läksyksi tuli: Välj en av huvudpersonerna i filmen och skriv minst 30 ord om honom/henne.

2.tunti
RUB9B
Puhuttiin viime viikon luennosta, erilaisuudesta, ihmisten luokittelusta, junamatkoista, homottelusta ja huorittelusta, Oulusta, Sipoosta, ennakkoluuloista, stereotypioista... Katsottiin BBC:n uutista Suomen koululaitoksesta.

3.tunti
KIVA-timme med 7G
Jaguppfattning, självkänsla. Termometer: hur nöjd är jag med mig själv just idag? Mina egenskaper: 5 saker som jag tycker om hos mig själv, 3 saker som jag inte tycker om hos mig själv. Joharis fönster: det öppna jaget, det blinda jaget, det dolda jaget, det okända jaget. Kom ihåg att ha Kiva-häftet med dig på svensktimmarna!

5.tunti
SAA7
Kpl 12L Eine E-Mail an den Vater. Kuunneltiin, tehtiin teht. 1. Sanajärjestyksen kertaus: kysymyslause, päälause, sivulause. Teht. 2. Läksyjen tarkistus (11, 13, 14 ed. kappaleesta). Teht. 3a, b, c. Bingoa!

Ja läksyksi tuli: teht. 3a, b, c.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti